Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin


Mistä kanavapaketista näen Formula 1?

Formula 1 -lähetykset kuuluvat V premium -kanavapakettiin ja niitä näyttäviä V sport -kanavia ei ole mahdollista tilata erikseen omana pakettinaan. Formula 1 -lähetykset ovat kaudesta 2022 lähtien katsottavissa V sport -kanavilla ja Elisa Viihde Viaplay -palvelussa.

Kenelle soitan, jos minulla on ongelmia maksu-tv:n kanssa?

Maksu-tv-asiakkaiden asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10 - 15 puhelinnumerossa 0800 181 181. Asiakaspalveluun voi olla myös kätevästi yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta.

Mikä ihmeen antenni-tv-kortti?

Anterossa maksullisten sisältöjen suojauksesta on haluttu huolehtia mahdollisimman hyvin. Suojauksella estetään sisältöjen luvaton käyttö ja jakelu edelleen. Tämän vuoksi maksu-tv-kanavien katseluun tarvitaan TV-laitteeseen kytketty, toimiva salauksenpurkukortti – joka on hieman luottokortin näköinen sirukortti. Saat kortin osana maksu-tv-tilaustasi – tai jos sinulla on jo ennestään antenniverkon maksu-tv-kortti, palvelut voidaan liittää sille.

Mikä kortinlukija?

Koska samoja televisioita valmistetaan monille markkina-alueille, niihin ei ole asennettuna valmiiksi esimerkiksi Suomessa käytössä olevan salausjärjestelmän kortinlukijaa. Tämän vuoksi kortinlukija tulee hankkia televisioon lisävarusteena, ja niitä myydään hyvin varustetuissa kodinelektroniikkaliikkeissä. Lukijoiden hinnat vaihtelevat noin 20 ja 50 euron välillä. Tarkista, että kortinlukijasi tukee viimeisintä CI+ -standardia. Kortinlukijasta saatetaan käyttää myös nimitystä ”CA-moduuli”.
Kortinlukijoita myyvät useimmat kodinkoneliikkeet.

Olen tehnyt antenni-tv-kortin linkityksen ohjeiden mukaisesti, mutta tekstiviestitse lähetettävä linkitysviesti ei ole tullut perille?

On tärkeää varmistaa, että puhelinnumero on ilmoitettu oikein antenni-tv-kortin tilauksen yhteydessä. Tarkasta myös linkitysohjeet.

Antenni-tv-korttini valtuutukset eivät ole menneet läpi ja maksu-tv-kanavat eivät kortin linkityksestä ja valtuutuksesta huolimatta näy?

Joissakin tapauksissa vanha antenni-tv-kortti saattaa olla rikki tai epäsopiva kortinlukijaan. Ratkaisuna on hankkia uusi antenni-tv-kortti vanhan tilalle.

Olen linkittänyt antenni-tv-korttini kortinlukijaan, miksi kanavat eivät näy heti?

Kun antenni-tv-kortti linkitetään kortinlukijaan, voi valtuutuksien läpimenossa ja salauksen purussa kestää hetki. Linkityksen jälkeen jätä tv auki jollekin tilaamistasi maksu-tv-kanavista, jolloin kanavan salauksenpurku aktivoituu. Salauksenpurku saattaa kestää muutamasta minuutista yli 30 minuuttiin.

Olen linkittänyt antenni-tv-korttini myös toiseen kortinlukijaan ja nyt kanavat eivät enää näy?

Antenni-tv-kortin voi linkittää vain yhteen kortinlukijaan kerrallaan. Mikäli teet uudelleen linkityksen toiseen kortinlukijaan, purkautuu edellinen linkitys automaattisesti.

Miksi maksu-tv-kanavat eivät näy, vaikka kaikki asennukset ja linkitys on tehty ohjeiden mukaisesti?

Varmista yhteisantennitalouksissa, että maksu-tv-kanavaniput ovat saatavilla alueellasi, katso: digita.fi/karttapalvelu. Vanhemmat antenni-tv-kortit ja kortinlukijat voivat hakea salausavaimia kanaviin liittyen hitaammin kuin uudemmat. Joidenkin tv-laitteiden kanssa voi olla yhteensopivuusongelmia. Nopeuttaaksesi salauksen purkaantumista sammuta tv-laitteesta virta, irrota kortinlukijamoduuli kortteineen tv-laitteesta, kytke tv-laitteeseen virta ja syötä kortinlukijamoduuli laitteeseen.

Samsung tv-laitteessani ei ole sopivaa paikkaa kortinlukijamoduulille, mitä tehdä?

Kortinlukija sijoitetaan tv-laitteen Common Interface -paikkaan. Joissakin Samsung tv-laitteissa Common Interface on tv-laitteessa irrotettava adapteri, joka tulee kiinnittää tv-laitteeseen, ennen kortinlukijan kiinnittämistä.. Tämä on voinut television asennusvaiheessa jäädä kiinnittämättä. Mikäli Common Interface -adapteria ei ole kiinnitetty tai sitä ei löydy tv-pakkauksesta, voi uuden adapterin ostaa esimerkiksi Verkkokaupasta.

Olen tehnyt maksu-tv-tilauksen ja tilannut uuden antenni-tv-kortin, mistä tiedän milloin kortti saapuu?

Maksu-tv-tilaus käsitellään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, jolloin uusi antenni-tv-kortti toimitetaan postiin.

Tilaamani maksu-tv-kanavat eivät näy ja tv:ni ilmoittaa virhekoodia, mitä teen?

Pyydämme olemaan yhteydessä Anteron asiakaspalveluun ongelman ratkaisemiseksi.

Mitä Antero pitää sisällään?

Antenni on maksuton tapa vastaanottaa televisiota. Laajan maksuttomien kanavien valikoiman ja nykyaikaisten HybridiTV-palveluiden lisäksi antennitalouteen on helppo mahdollisuus tilata kaikki parhaat maksu-tv-kanavat ja niihin liittyvät suoratoistopalvelut Anteron kautta.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu avoinna arkisin klo 10-15.

Ennen yhteydenottoa voit tarkastaa vika- ja häiriötiedot täältä.
Soita 0800 181 181